Kompetencegivende uddannelsesmoduler
til ledere og medarbejdere
Centerlederuddannelsen
Befolkningens idræts- og fritidsvaner ændrer sig hastigt og fremtidens faciliteter må følge med udviklingen, hvis de fortsat skal udgøre et relevant og attraktivt tilbud til borgerne.
Udviklingen på idræts- og fritidsfacilitetsområdet kan betegnes som en udvikling fra ”Facilitet til Facilitator”. Fremtidens faciliteter er ikke bare en bygning, men en aktiv og koordinerende ramme om foreningernes og borgernes aktiviteter. Dette stiller nye krav til udvikling af de fysiske rammer, men også til udvikling af nye aktiviteter og måder at organisere og lede disse på. Fremfor alt stiller det krav til de ledere og medarbejdere, som skal omsætte de politiske visioner og akademiske analyser til konkret udvikling i dagligdagen i tæt samspil med brugere, foreninger, forvaltning, politikere og andre samarbejdspartnere.
Centerlederuddannelsen
Se et samlet overblik over hvilke uddannelsesmoduler der er en del af Centerlederuddannelsen HER.
- At få flere ledere og medarbejdere uddannet bedre, for at flere danskere derved kan få glæde af at kunne dyrke idræt i bedre drevne idræts- og fritidsfaciliteter.
- Sikre et udbud af et samlet kompetence- og uddannelsesforløb for ledere og medarbejdere på idræts- og fritidsfacilitetsområdet af høj kvalitet, der lever op til branchens ønsker og krav.
Som første led i udfoldelsen af strategien udbydes nu de to første uddannelser:
- Lederuddannelse for ansatte på fremtidens idræts- og fritidsfaciliteter.
- Strategisk udvikling og ledelse af fremtidens idræts- og fritidsfaciliteter.
Lederuddannelse for ansatte
Målrettet ledere og medarbejdere på idræts- og fritidsfaciliteter
Uddannelse i strategisk udvikling og ledelse
Strategisk udvikling og ledelse af fremtidens idræts- og fritidsfaciliteter
På denne uddannelse arbejdes der b.la. med:
- Befolkningens ændrede idrætsvaner og de afledte krav og behov til idræts- og fritidsfaciliteter
- Strategi- og udviklingsværktøjer
- Igangsættelse og gennemførelse af forandringsprocesser
- Personaleledelse, situationsbestemt ledelse og motivation af frivillige og medarbejdere
- Markedsføring, kommunikation og branding, brug af internet og sociale medier
- Oplevelsesøkonomi og servicestrategier - hvordan udvikler vi gode oplevelser for brugerne
- Finansiering, sponsorering og fundraising
Læs mere om uddannelsen og kommende start
Forløbet består af 5 moduler á 2-3 dages undervisning.