Kurser ved Danske Bowlingcentre
Danske Bowlingcentre er derfor glade for at kunne præsentere dette tilbud om kurser i det gode værtskab i samarbejde med Idrættens Udviklingscenter, der er blandt landets førende konsulenthuse indenfor service, kundeoplevelser og medarbejderudvikling på idræts- og fritidsområdet.
Vi har bestræbt os på at lave et tilbud, hvor det er nemt at vælge de kurser som passer til jeres eget center og behov. Det er muligt selv at holde kurserne internt og at indgå samarbejde med andre centre om fælles kurser.
Herunder finder du en beskrivelse af kurser, pris samt link til tilmelding

Konflikthåndtering
Det er et vilkår som ansat i et Bowlingcenter, at man som personale indimellem møder gæster med en uhensigtsmæssig adfærd. Det kan handle om alt lige fra utilfredse gæster, personer med en aggressiv kommunikation, til deciderede konflikter mellem gæster eller mellem gæster og personale. Det er aldrig behageligt at være i en konflikt, men man kan træne at blive bedre til at undgå konfliktoptrapning og at håndtere konflikter når de opstår. En væsentlig del af konflikthåndtering i hverdagen, handler også om levere den rette professionelle kommunikation med gæsterne for at undgå at konflikter udvikler sig. På dette forløb arbejder vi med:
- Modeller og værktøjer til at sikre en god og professionel kommunikation med gæsterne
- Teorier og værktøjer til at forstå konflikter, hvorfor de opstår, samt hvordan vores hjerne håndterer konflikter, usikkerhed og forandringsprocesser
- Konkrete værktøjer til at sikre den gode kommunikation i hverdagen og undgå konfliktoptrapning
- Konkrete værktøjer til at håndtere konflikter når vi står i dem
- Konkrete værktøjer til at håndtere forskellige typer af vanskelige gæster

Salg og kunderelation
xxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Service og værtsskab
En klog mand har sagt, at det er nemt at forlade en aktivitet men svært at forlade en relation. Derfor er godt værtsskab og evnen til at levere en nærværende og god service afgørende for at gæsterne vælger at komme tilbage og besøge jer igen. Hvis gæsterne oplever sig velkomne og imødekommet er der større sandsynlighed for, at de både kommer igen og bidrager mere til omsætningen.
- Hvad sker der uden for vinduet med betydning for jeres bowlingcenter og hvordan ser konkurrencen ud i fremtiden?
- Oplevelsesøkonomi – hvilke forventninger har fremtidens kunder?
- Hvad er god service og hvilke løfter om god service vil vi give vores gæster?
- Hvordan sikrer vi den bedste sammenhængende oplevelse for vores gæster?
- Hvordan ser dit personlige lederskab og værtsskab ud i praksis?
- Vi arbejder med gæsternes rejse gennem centret og finder muligheder for at optimere gæsteoplevelsen.

forstå dig selv og dine kolleger bedre
En vigtig forudsætning for et godt samarbejde på arbejdspladsen er en forståelse for at vi som personer alle fungerer forskelligt på visse områder. Nogle er meget udadvendte og talende, andre mere stille og har brug for mere ro og eftertænksomhed. Nogle kan lide struktur og at der er styr på detaljerne, andre finder at forandring og udvikling er sjovere end gentagelser. Det er ikke et problem at have en markant profil. Udfordringerne opstår, hvis man ikke er bevidst om sine styrker og svagheder. Derfor kan det at lære mere om sin egen, og sine kollegers personprofiler være en rigtig god vej til at styrke team samarbejdet i hverdagen.
- At lære sig selv bedre at kende som persontype med bestemte kendetegn og foretrukne handlemønstre
- Kommunikation mellem forskellige personprofiler
- Teamsamarbejde – hvordan sikrer vi det bedst mulige samarbejde i et team med forskellige profiler
Priser
4 timers kursus i eget bowlingcenter.
Kr. 12.500 pr. deltager + moms og transport
Heldagskursus for flere bowlingcentre.
Kr. 16.500 pr. deltager + moms og transport