Kursus i markedsføring og sociale medier i idrætsbranchen
På dette kursusforløb arbejder vi med brugen af sociale medier som en platform til at markedsføre produkter, aktiviteter og andre idræts- og fritidstilbud på en effektivt måde.
Markedsføring og sociale medier i idrætsbranchen
Dette kursusforløb er designet til personer i idræts- og fritidsbranchen, for at give en forståelse af, hvordan sociale medier kan bruges som en platform til at markedsføre produkter, aktiviteter og andre idræts- og fritidstilbud på en effektivt måde. Virksomhederne bag de sociale medier, har gjort det sværerer at nå organisk ud til sin målgruppe og derfor kan det være nødvendigt at arbejde med betalt annoncering, og/eller andre strategier, for at sikre at sit budskab bliver modtaget af målgruppen.
Formålet med dette kursus er at kvalificere dig til at forstå, analysere, og udvikle strategiske, taktiske og operationelle initiativer i forbindelse med arbejdet med sociale og digitale mediekanaler, som en del af en organisations promotion miks. Gennem en kombination af teori, praksis og case-studier, vil du lære de nøglefærdigheder og strategier, der er nødvendige for at skabe en stærk tilstedeværelse online, og nå din målgruppe på en meningsfuld måde.
I forløbet vil vi give dig færdigheder til at oprette og/eller udvikling sociale medier og relevante digitale kanaler samt give dig kompetencer til at markedsføre dine produkter, via de kanaler, til din målgruppe.
Underviser
Anders Lund Ærthøj (Cand. Mag. i kultur, kommunikation og globalisering)
Anders er konsulent i Idrættens Udviklingscenter og har flere års erfaring som lektor på Sport Management uddannelsen på UCN i Aalborg. Anders har kompetencer inden for kommerciel udvikling i forhold til event management, sponsorering og sociale medier. Anders har også en diplomuddannelse i Sociale Medier, og har igennem de sidste 4 år kørt uddannelsesforløb i Sociale Medier og digital promovering.
Indhold i kurset
Første kursusdag med fysisk fremmøde 08.15 – 16.00
(08.15 – 08.30 Morgenmad)
Første kursusdag med fysisk fremmøde 08.30 – 16.00
- General introduktion til Sociale Medier og andre digitale markedsføringskanaler
- Begreber og trends indenfor digital markedsføring
- Fokus på brugerne af de Sociale Medier (Social Media Audience)
- Værktøjer til at analysere sine følgere
- Værktøjer til at analysere nuværende kanaler
- Organisk vs. Betalt annoncering
- Annonceringsmuligheder i forhold til målgruppe
- Content Marketing/Community Marketing
1. onlinemøde 14.00 – 18.00
Opsummering fra første kursusgang og uddybning af værktøjer og modeller
Præsentation af kursisternes opgaver i grupper og feedback på opgaverne
2. onlinemøde 14.00 – 18.00
Sociale Medier i kombination med andre digitale kanaler
Afslutning og evaluering
Her kan du tilmelde dig kursus i Markedsføring og sociale medier i idrætsbranchen i 2024
Kursus i markedsføring og sociale medier
sjælland
- 26. februar 2024
- 8.15 -16.00
- Københavnsområdet
- 7. marts 2024 - online kl. 14-18
- 14. marts 2024 - online kl. 14-18
4.375,00 DKK
inkl. moms / pr. deltager
kurus markedsføring og sociale medier
jylland
- 28. februar 2024
- 8.15 -16.00
- Jylland
- 7. marts 2024 - online kl. 14-18
- 14. marts 2024 - online kl. 14-18
4.375,00 DKK
inkl. moms / pr. deltager
Framelding
Framelding kan foretages direkte på tlf. 9240 1387 eller lone@iuce.dk
Se handelsbetingelser for deltagelse ved kurser og uddannelser her
Tilmelding
Sidste frist for tilmelding er ca. to uger før kursusstart
Den kommunale kompetencefond
Hvis du er offentligt ansat, har du mulighed for at søge de offentlige kompetencefonde. Det betyder at prisen for deltagelse kan reduceres væsentligt.
Læs mere på www.denkommunalekompetencefond.dk